ei kommentteja

Kuinka saada lisää seuraajia Instagramissa? Tässä tärkeimmät vinkit!

Instagramin suosio on uskomaton. Ainoa ongelma, joka aiheutuu yli 800 miljoonan aktiivisen käyttäjän maaliskuussa 2018 ylittävältä alustalta, varmistaa, että henkilöt, jotka ovat kiinnostuneita siitä, mitä haluat sanoa (tai myydä), löytävät sinut.

Päivät, jolloin muutama satunnaisen hashtagin lisääminen julkaisuusi riittää, ovat todella ohi. – Instagramissa seuraajamäärän kasvattaminen on nykyään jopa tieteellistä hommaa. Joten sinulla täytyy olla strategia.

Seuraavassa on suosituimmat vinkit, joilla saat kaiken irti Instagramista!

1. Ilmoita selkeästi, mitä teet

Määritä profiilisi oikein. Käytä laadukasta profiilikuvaa ja varmista, että Instagram tilisi välittää sen, mitä teet, ja kirjoita hyvä bio eli profiilin esittelyteksti. Älä unohda sisällyttää sivustosi URL-osoitetta bioon!

2. Luo julkaisuihisi erottuva ulkoasu

Instagram on hyvin visuaalinen alusta, joten käytä se eduksesi. Saman suodattimen käyttäminen ja saman tyylin säilyttäminen antavat tilillesi yhdenmukaisen tyylin, jonka avulla ne voidaan tunnistaa välittömästi.

Aina kun mahdollista, yritä toistaa brändin visuaalista identiteettiäsi – hyväksymällä samat värit, fontit ja kuvan tyyli, jota käytät sivustossasi – niin, että brändin kokemus on yhdenmukainen yhdestä viestintäkanavasta toiseen.

3. Aktivoidu!

Pelkkä julkaisujen tykkääminen satunnaisesti ei todennäköisesti vie tiliäsi haluttuun suuntaan. Katso, mitä kilpailijasi tekevät ja ketkä heitä seuraavat ja mikä tärkeintä, seuraa kuka kommentoi heidän tilejään. He ovat todennäköisesti kohdeyleisöäsi. Joten sinun tulee seurata heitä ja yrittää saada heidät kiinnostumaan tilistäsi.

Tällä tavoin aloitat sellaisen yleisön rakentamisen, joka on kiinnostunut tilisi tarjoamista syötteestä ja lopulta yrityksesi palveluista.

4. Hashtagit ovat Instagramin alaviitteitä

Hashtagit auttavat ihmisiä liikkumaan miljoonien julkaisujen seassa löytääkseen, mikä on merkityksellistä tai kiinnostava heille. Tutkimukset ovat osoittaneet, että 10 + hashtagien käyttö on hyvä, mutta älä vedä näiden käyttöä överiksi.

Varmista hashtagien kohdalta, joita päätät käyttää, että ne ovat merkityksellisiä. Voit tarkistaa suosituimmat hashtagit käyttämällä työkaluja, kuten Hashtagify. On syytä analysoida onnistuneita Instagram-tilejä, erityisesti kilpailijoita, joilla on paljon seuraajia. Opi heiltä, miten he käyttävät hashtageja ja mukauttavat niitä omiin tarkoituksiinsa.

Et välttämättä löydä hetkessä juuri sinulle sopivia hashtageja, mutta jos löydät hauskoja ja sellaisia, jotka ovat sekä suosittuja että yrityksellesi sopivia, saat välittömän pääsyn osallistuneeseen yleisöön. Joidenkin hashtagien ympärille on kasvanut virtuaalifoorumeita. Nämä ovat yhteisöjä, jotka voivat kiinnostavat sinua.

5. Hae vastauksia

Instagram on – tai voi olla – kaksisuuntainen vuoropuhelu, joten pyydä seuraajia vastaamaan/osallistumaan julkaisuidesi alle kommentilla. Sinun täytyy tietenkin vastata kaikkiin kommentteihin – tämä on aktiivista sitoutumista, ei vain passiivista seurantaa.

6. Suunnittele julkaisusi

Aivan kuten blogi, on järkevää suunnitella Instagram-toimintasi. Määritä kolmen kuukauden sisällöllinen suunnitelma kaikille sosiaalisille medioillesi ja määritä aika kuvien, kuvatekstien ja hahmojen muokkaamiseen.

7. Seuraa, mikä toimii

Google Analytics näyttää, mitä liikennettä ja muunnosta saat Instagramista. Jos sinulla on Instagram-yritystili, sinulla on lisenssi Instagram-tietoihin, mikä osoittaa, miten tehokkaasti julkaisusi toimivat.

Muita harkittavia työkaluja ovat Socialbakers, Sprout Social, Union Metrics ja squarelovin.

Tämä sivusto käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Sivuston käyttötiedot lähetetään Googlelle. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa

Lisätietoa löydät osoitteesta: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Sulje