ei kommentteja

Nämä ovat suosituimmat terveelliset välipalat!

Millainen pikkunälkään napostelija sinä olet?

Tarvitsetko gluteenittomia välipaloja tai etsitkö vain terveellisiä välipalaideoita, jotka ovat täynnä proteiinia eikä liian paljoa sokeria? Olitpa sitten raakaruoan ystävä, joka syö vain luomuelintarvikkeita, tai nautiskelija, joka etsii uusia ideoita, tai kiireinen on-the-go-ammattilainen, tässä listassa on terveellisiä välipaloja jokaiseen makuun.

Poimi listasta itsellesi parhaiten sopivat!

Parhaita terveellisiä välipaloja

1. Omenaviipaleet viipaleet mantelivoin kanssa
2. Avokado ja Salsa = Hezekiel leipä
3. Banaani, maapähkinävoi ja Honey Roll-Ups
4. Selleri- ja Skinny Buffalo Chicken Dip
5. Chef’s Cut Buffalo -tyylinen Chicken Jerky
6. Kurkku Hummus-veneet
7. Terveet muna-muffinikupit
8. Mini Pita Quesadilla mustilla pavuilla
9. Kaurapuuroenergiapallot
10. Parmesan-valkosipuli Paahdetut kikherneet

Nopeat on-the-go terveelliset välipalat

1. Punainen paprika ja guacamole

Punaiset paprikat ovat erittäin terveellisiä. Vaikka kaikki paprikat ovat ravitsevia, punaiset paprikat omaavat suurimmat pitoisuudet antioksidanteissa, kuten beetakaroteenissa, kapsantiinissa ja kvertsetiinissä.

Ne sisältävät myös runsaasti C-vitamiinia. Itse asiassa 1 iso punainen paprika sisältää yli 300% päivän C-vitamiinitarpeesta.

2. Kreikkalainen jogurtti ja sekamarjat

Pelkkä kreikkalainen jogurtti ja marjat tekevät herkullisen, ravinnepitoisen välipalan. Sen lisäksi, että kreikkalainen jogurtti on suuri kalsiumin ja kaliumin lähde, se sisältää myös runsaasti proteiinia.

Marjat ovat yksi parhaista antioksidanttien lähteistä. Saat hyvän valikoiman antioksidantteja, jos käytät eri värisiä marjoja. Yhdistämällä 100 grammaa tavallista täysrasvaista kreikkalaista jogurttia puoleen kupilliseen sekoitettua marjoja, saadaan noin 10 grammaa proteiinia ja alle 150 kaloria.

3. Raejuusto, jossa on pellavansiemeniä ja kanelia

Raejuustolla, pellavansiemenillä ja kanelilla on jokaisella vaikuttava terveyshyöty. Yhdessä ne ovat erittäin hyvä kombo. Raejuusto on korkeaproteiinipitoinen ruoka, joka on hyvin täyttävää. Täysrasvaiset raejuustot sisältävät konjugoitua linolihappoa, joka voi auttaa vähentämään kehon rasvaa. Pellavansiemenet ovat hyödyllisiä laihtumisen, verensokerin kontrollin kannalta ja voivat myös vähentää rintasyövän riskiä.

Kaneli auttaa alentamaan verensokeria ja voi parantaa suoliston terveyttä.

4. Selleritikut kermajuustolla

Selleritikut, joissa on kermajuustoa, ovat klassinen vähähiilihydraattinen välipala. Selleri sisältää luteoliinia, antioksidanttia, joka vähentää tulehdusta ja voi myös auttaa ehkäisemään syöpää. Kermajuuston lisääminen tekee selleripuista herkullisen ja tyydyttävän välipalan. Viisi pientä selleriä, joissa on 60 grammaa kermajuustoa, sisältää alle 200 kaloria.

5. Tumma suklaa ja mantelit

Tumma suklaa ja mantelit ovat ravintorikas, nälkää pitävä ja helposti mukaan otettava välipala. Tumma suklaa on täynnä flavanoleja, jotka voivat alentaa verenpainetta ja vähentää sydänsairauksien riskiä edellyttäen, että suklaassa on vähintään 70% kaakaomassaa.

Mantelit sisältävät runsaasti sydämen terveitä monokyllästymättömiä rasvoja ja niillä on hyödyllisiä vaikutuksia verensokerin kontrolliin. Tutkimukset osoittavat myös, että ne voivat vähentää ruokahalua ja auttaa sinua laihtumaan.

Sekä tumma suklaa että mantelit sisältävät runsaasti magnesiumia.

 

Ps. Tiesitkö, mistä ruoista saa eniten kuituja? Tsekkaa keräämämme lista!

Tämä sivusto käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Sivuston käyttötiedot lähetetään Googlelle. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa

Lisätietoa löydät osoitteesta: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Sulje