ei kommentteja

Miksi et laihdu? Tässä 14 mahdollista syytä!

Syöt hyvin ja harrastat liikuntaa, mutta painosi vain ei vaivaudu laskemaan? Tai se jopa nousee? Epätoivoiset yritykset laihtua voivat olla turhauttavia ja luoda todellista stressiä elämäämme. Perinpohjainen syy yrittää hallita mitä syömme voi aiheuttaa epäonnistuminen tunteen, jos vaakalukema ei liikahtanutkaan. Joten rankaisemme itseämme siitä, ettemme ole “enemmän hallinnassa” ja siten aiheutamme valtavan määrän kehollista stressiä, joka aiheuttaa lisää tuhoa meidän elimistössämme.

Ja sen ei tarvitse olla niin stressaavaa! On olemassa tapa elää vähemmän painoasi ja jokaista suupalaa kyttäillen. Kun meillä on valmiudet löytää psyykkistä hyvinvointia, terveelliset ruokailutottumukset (ja terveellinen paino) tulevat helposti mukana kuin itsestään.

Tässä on 14 syytä, jotka saattavat olla painonpudottamisesi esteenä:

1. Hormonitoimintasi ei ole tasapainossa

Jos olet väsynyt, kärsit PMS: stä, koet epäsäännöllisiä kuukautiskiertoa, on vaikeaa laihtua, olet masentunut tai ahdistunut, sinulla saattaa olla hormonaalinen epätasapaino. Paras tapa on nähdä ravitsemusterapeuttia tai lääkäriä, joka voi tukea sinua ja ehdottaa tiettyjä testejä, joiden avulla voit ryhtyä asianmukaisiin toimiin.

2. Et saa tarpeeksi D-vitamiinia

Valtava määrä väestöstä kärsii vähäisestä D-vitamiinitasosta, joka liittyy painonnousuun ja useisiin metabolisiin prosesseihin. Jos käytät paljon aikaa elämästäsi sisätiloissa, ota D-vitamiini puheeksi lääkärisi kanssa.

3. Harjoittelet, mutta et tavalla, joka hyödyttää kehoasi eniten

Sinä joko treenaat liikaa tai sinun täytyy monipuolistaa treeniäsi ja antaa keholle tervettä “shokkihoitoa”. Useimmat ihmiset, ketkä ylitreenaavat, heillä on taipumus painonnousuun. Kokeile erilaisia ​​harjoittelutapoja: voimaharjoittelu, pilates, jooga ja intervalliharjoittelu. Nopeat ja kovat harjoitukset ovat usein tehokkaita. Lihaskunto/voimaharjoittelu on erittäin hyödyllinen tapa boostata aineenvaihduntaasi.

4. Ruoansulatus ja ravinteiden imeytyminen eivät ole optimaalista

Et ole sitä mitä syöt; olet mitä sulatat ja imeytät! Usein suolen tila määrittää ison osan yleisestä hyvinvoinnistamme. Bakteerit, jotka sijaitsevat suolistossa, auttavat meitä taistelemaan tauteja vastaan, jalostamaan ruokamme, tekemään ravinteita ja muodostamaan hormoneja ja niin edelleen.

5. Istut koko päivän

Et liikuta kehoa tarpeeksi päiväsi aikana , ja kehosi ei pidä tästä. Ymmärrän, että jotkut ovat toimistotyöntekijöitä ja ovat sidoksissa työpisteeseensä, mutta onko mahdollista käydä muutaman minuutin kävelymatka esimerkiksi ruokatunnilla ja tauoilla? Tai kävellä 20 minuuttia päivittäin töistä kotiin? Pieniä tekoja, suuria vaikutuksia.

6. Syöt liikaa

Haluaisin sanoa, että voit syödä niin paljon terveellistä ruokaa kuin haluat, mutta valitettavasti tämä ei ole niin. Keho ei voi selviytyä paljosta ruokaa kerralla. On tärkeää laittaa hyviä aineksia lautasellesi. Yleensä on hyvä, että ¼ lautasesta on proteiinia, ¼ hiilihydraattia ja ½ vihanneksia. Täytä lautasesi vihreällä ja syö 5-6 pientä ateriaa päivässä. Meidän on opittava kuuntelemaan kehoamme. Kun se on täynnä, lopeta syöminen. Perusasioita, mutta monesti niin hankala nähdä omalla kohdallaan.

7. Et pureskele ruokaasi

Ruokien pureskeleminen, kunnes se on nestemäistä, todella auttaa laihdutuksessa ja paremman ruoansulatuskyvyn saavuttamisessa.

8. Olet stressaantunut, etkä löydä tasapainoa päiviisi.

Stressi voi vaikuttaa painoosi monin eri tavoin. Pitkäaikainen stressi = korkea kortisoli, joka liittyy veren sokerin epätasapainoon ja painonnousuun ja rasvan kertymisen keskivartaloon.

9. Et ole nukkunut tarpeeksi

Uni = korjaus. Kun kehosi saa tarpeeksi lepoa, se pystyy toimimaan optimaalisesti.

10. Olet villityslaihduttaja

Laihduttaminen ei ole elämäntapa. Ihmisiltä on usein hyvä kysyä, ovatko he paino- vai terveystietoisia? Nämä kaksi ovat hyvin erilaisia ​​mentaliteetteja, jotka edistävät hyvin erilaisia asioita.

11. Syöt liikaa ulkona etkä kokkaa kotona

Luota minuun, et tiedä mitä ruoka-aineita ravintola käyttää ruoan valmistamiseen. Oletetaan, että he käyttävät pahimpia kasviöljyjä, voimakkaita määriä voita ja öljyä sekä huonoja yleistuotteita. Ellet suuntaa ravintolasyömistäsi paikkaan, joka vaalii terveellistä ruokaa ja käyttää terveellisiä tuotteita, opettele rakastamaan keittiötäsi!

12. Lautasellasi on liian vähän proteiinia

Proteiini on kylläisyyden makronutrientti, joka auttaa tasapainottamaan verensokeria ja auttaa siten hallitsemaan painoa.

13. Pelkäät hyviä rasvoja

Älä pelkää! Hyvät rasvat ovat niin tärkeä aivoillemme ja hormonien tekemiseen. Joten voit kuvitella, miksi monet hormonaalisesta epätasapainosta kärsivät yleensä käyttävät vähärasvaista ruokavaliota. Keho todella käyttää hyviä rasvoja ja ne auttavat alentamaan LDL-kolesterolia.

14. Maksasi on hidas ja tarvitset hyvän puhdistuksen!

Jos tunnet itsesi vetämättömäksi, väsyneeksi ja mielialasi on ailahteleva, ruokavaliosi sisältää alkoholia, kahvia ja sokeria, sinun on annettava kehollesi tauko. Kun maksan toiminta on hidastunut, se pyrkii prosessoimaan aineet / toksiinit / hormonit tehokkaasti ja tämä johtaa myrkkyjen kertymiseen, mikä väistämättä aiheuttaa painonnousua. Saatat hyötyä kausittaisesta puhdistuksesta eli detox-kuureista.

Tämä sivusto käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Sivuston käyttötiedot lähetetään Googlelle. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa

Lisätietoa löydät osoitteesta: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Sulje