ei kommentteja

Kuinka palauttaa terveellinen ruokavalio joululoman jälkeen?

Vaikka kovat dieettaajat työskentelevät kovemmin kuin “rennommat dieettaajat” säilyttääkseen painonsa lomien aikana, he usein kohtaavat enemmän painonnousua kuin muutenkin rennommin ottavat. Ja painon nousu jatkuu usein kuukauden ajan aina loppiaiseen saakka.

Mutta voit lopettaa vaa`an lukeman hiipimisen korkeammalle ja palata raiteilleen uudella omistautumisella, joka alkaa nyt.

Anna itsellesi armoa

Ruokavalion lipsumiset ovat normaali osa elintapojen muutosta. Lipsumiset eivät todellakaan vahingoita edistymistäsi pitkällä aikavälillä, mutta miten reagoit horjumiseen, on ensisijaisen tärkeää.
Negatiiviset ajatukset ovat kaikkein vaarallisimpia ja voivat jättää sinut tuntemaan turhaa epäonnistumista ja alaspäin menoa. Vastusta niitä positiivisilla ajatuksilla. Mieti onnistunutta elämäntapamuutostasi ennen lomaa, ja palaa hyviin ruokailutottumuksiin ilman, että ruoskit itseäsi.

Interventio ja takaisin raiteilleen

Älä anna loma-ajan ylisyömistä jatkua enää yhtäkään päivää pidempään. Tämä tarkoittaa, että pääset takaisin raiteillesi seuraavalla aterialla – ei huomenna, ensi maanantaina tai ensi kuussa. Tällä tavoin voit rajoittaa painonnousua etkä anna sen ruokkia itse itseään.

Jääkaappi takaisin arkeen

Nollaa herkut kaapeistasi, jotta voit välttää ne alkuvuodesta. Jämät isoäidin kotitekoisesta kinkusta yhdellä aterialla ei tee paljoa vahinkoa, mutta kotiin jääneiden jouluruokien pakastaminen ja syöminen pitkin tammikuuta voi hankaloittaa tavoitettasi. Tällainen tietoisuus auttaa sinua tekemään parempia ruokapäätöksiä.

Hae mindset ja tahdonvoima takaisin

Tehosta sitoutumistasi painonpudotukseen ja terveelliseen ruokailuun vähentämällä kaloreita ja lisäämällä harjoitusaikaa yhden viikon ajan. Tämä voi pyyhkiä pois tyypillisen puolen kilon painonnousun loma-ajalta. Tarvittaessa kirjaa ylös huolellisesti ateriat – ja välipalat suunnitellessasi ruokailurytmiäsi korostaen vihanneksia, hedelmiä, proteiinia ja täysjyvätuotteita. Eikä aikaakaan, kun tunnet itsesi taas vireäksi ja loma-ajan väsynyt olo ja nestepöhötys ovat poissa!

Tämä sivusto käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Sivuston käyttötiedot lähetetään Googlelle. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa

Lisätietoa löydät osoitteesta: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Sulje